نويسندگان

بحث این کارگاه در مورد اختلالات یادگیری املا بود.اولین مساله رسیدن به استاندارد ها

است.

مشکلات آموزشی در این امر می تواند بسیار موثر باشد. خوب است به عنوان یک معلم

این سوال را از خود بپرسیم :

آیا تلفظ و لهجه و سرعت من در املا گفتن مناسب است؟

متن املا را در ابتدا باید برای دانش آموزان بخوانیم و آن ها با دفتر بسته و مداد ها را روی

میز گذاشته فقط گوش بدهند.

در کلاس ،معلم در هنگام گفتن املا نباید راه برود.

در زمان املا وقتی کلمه ایی برای بیش تر دانش آموزان مشکل است می توانیم آن را

روی تابلو بنویسیم و آموزش دهیم .

عواملی که می تواند در هنگام نوشتن املا برای دانش آموزان موثر باشد:

* هجی کردن

*شرایط کلاس

* همکلاسی ها

*سرعت گفتن املا

انواع اختلالات عبارتند از:

*اختلالات حافظه دیداری

*اختلالات شنیداری

*اختلالات توالی حافظه ی دیداری

*بی دقتی

این خلاصه ای از موارد بیان شده در این کارگاه بود. از استاد محترم سپاسگزاریم که

زمان خود را برای ما اختصاص دادند.

[ ۱۳٩٢/۱٠/۱٩ ] [ ٩:٢٠ ‎ب.ظ ] [ شبنم جوکار بلوچی ]

درباره وبلاگ

موضوعات